Algemeen Muzieknieuws

Alles over muziek!
Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 11 Apr 2007 17:02

Syb van der Ploeg wil duo vormen met Beau

Syb van der Ploeg denkt erover om met Beau van Erven Dorens een duo te vormen en samen op te treden. Beau en Syb leerden elkaar kennen achter de schermen bij 'Just the two of us'. "Beau heeft me echt verrast met zijn optredens in de show", zegt de Fries, die furore maakte met de band De Kast. Vooral het feit dat Beau een groot liefhebber is van het Nederlandse lied, vindt Syb leuk. "We zijn nu bezig om te kijken of we samen ook wat dingen kunnen doen."

In het Tien-programma vormt Van der Ploeg een duo met Sonja Silva, die hij een fantastische zangeres noemt. "Ik weet zeker dat er een zangcarrière voor haar is weggelegd", zegt hij. "Ze is een van de betere zangeressen die ik ken." Zodoende wil de 40-jarige Syb ook na het programma een keer met Sonja optreden. En ook Silva is daar ook voor in. "Het lijkt me fantastisch om nog eens iets met Syb te doen."

Het stel kan dan ook erg goed met elkaar opschieten. "Mijn moeder noemt ons al Hepie & Hepie, omdat we echt twee handen op één buik zijn", lacht de actrice. Ze is niet van plan om na afloop van de show actief aan een zangcarrière te gaan werken. "Het moet dan een ongelooflijk leuke single zijn, waar ik echt geen nee tegen kan zeggen."

Syb heeft niet alleen plannen met Beau en Sonja. Ook Edwin Evers kan op een belletje van de Fries rekenen. De radio-dj doet ook mee aan 'Just the two of us' en is samen met zijn partner Berget Lewis een groot kanshebber om als winnaar uit de bus te komen. "Ik heb al vaker opgetreden met de Edwin Eversband, dus het lijkt me ook heel leuk om nog eens wat met hem te zingen", zegt Syb.

De 538-dj weet nog van niets. "Wie zeg je? Syb? Nee, dat hoor ik nu voor het eerst", lacht hij. Evers heeft nog niet echt nagedacht of hij iets gaat doen met zijn zangtalent. "Misschien dat ik een keer ga zingen met mijn band, verder weet ik het nog niet." Hij geeft in ieder geval zijn baan bij Radio 538 nog niet op. "Nee, dat zou niet verstandig zijn, want in de aankomende show moet ik dansen."

Vanaf maandag zingen de vier overgebleven koppels elk twee nummers tijdens de show op Tien, die gepresenteerd wordt door Gordon en Linda de Mol. Monique Smit en Xander de Buisonjé, Edwin Evers en Berget Lewis, Mark van Eeuwen en Nurlaila Karim en Sonja Silva en Syb van der Ploeg zijn nog in de race.

[Novum]

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 11 Apr 2007 17:19

Pff, wat is dit nou weer voor onzinnig idee. Doe maar niet...!!

Christel
Good one!
Good one!

Berichtdoor Christel » 11 Apr 2007 17:59

"Mijn moeder noemt ons al Hepie & Hepie, omdat we echt twee handen op één buik zijn",

Als je maar lol hebt :hehe:

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 11 Apr 2007 18:39

:hehe: ik zie Syb al op het podium staan zo...

"Ik lig op mijn kussen, stil te droooomeee" :zing: :hehe:

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 11 Apr 2007 18:52

Mwah nee...laat hij het nou maar gewoon houde met het genre wat hij nu doet! :roze:

Christel
Good one!
Good one!

Berichtdoor Christel » 11 Apr 2007 18:56

Welke van de vele genres bedoel je, Daan? :roze:
Hij kan zoveel :Y

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 11 Apr 2007 19:00

Hepie & Hepie is nét weer even anders, hihi...
Maar je hebt gelijk: hij is veelzijdig. Maar dit soort uitspattingen hoeven dan weer niet wat mij betreft.

Christel
Good one!
Good one!

Berichtdoor Christel » 11 Apr 2007 19:12

Van mij ook niet hoor, laat hem maar meer zijn eigen ding doen :duim:

Christel
Good one!
Good one!

Berichtdoor Christel » 01 Jun 2007 12:32

MTV komt met nieuwe reeks Unplugged

(Novum) - Muziekzender MTV komt in de zomer met een nieuwe reeks van het televisieprogramma Unplugged. Daarin worden bekende zangers en bands gevraagd op te treden in een akoestische setting. Deelnemers aan de nieuwe serie zijn onder meer The Police, Bon Jovi, Mary J. Blige en John Mayer.

Bon Jovi bijt op 22 juni het spits af. De band uit New Jersey is dan ook de inspiratiebron voor het programma. In 1989 brachten zanger Jon Bon Jovi en gitarist Richie Sambora tijdens de MTV Video Music Awards een akoestische versie ten gehore van 'Wanted dead or alive'. Het optreden maakte zoveel indruk, dat MTV besloot meer artiesten zonder elektrisch verstekte instrumenten te laten optreden.

Sindsdien werden door sterren als Mariah Carey, Bob Dylan en Eric Clapton Unplugged-versies opgenomen van hun muziek. De meeste memorabele Unplugged-opname is die van Nirvana in New York. Het album was de eerste plaat die de band uitbracht na de dood van zanger Kurt Cobain in april 1994. Critici zagen de cd als het bewijs dat Nirvana meer was dan zomaar een grungebandje.
Nieuws.nl

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 01 Jun 2007 15:57

:duim: stoer !!

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 01 Jun 2007 16:42

Dat kan weer mooie muzikale momenten opleveren! :duim:

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 16 Jun 2007 13:54

Friese band wil 24 keer in 24 uur optreden
(Novum) - De Friese band Ilanois wil in een tijdsbestek van 24 uur 24 keer optreden op verschillende locaties in Nederland. Niet alleen om de nieuwe single 'Pouring rain' onder de aandacht te brengen, maar ook om een greep te doen naar een vermelding in het Guiness Book of World Records.

De recordpoging, die door de band zelf is bedacht, moet plaatsvinden op 5 juli. Waar de aftrap wordt gegeven, is nog niet bekend. Wel is het de bedoeling dat onder meer radio- en tv-studio's, pleinen, parken, cafés en scholen door heel Nederland hun medewerking verlenen. De band zal met een truck, die ook als podium kan dienen, door het land trekken.

Ilanois, opgericht door singer/songwriter Ilan Palstra, had een bescheiden succes met het album 'Do you hear me?'.

Bron: Nieuws.nl

Christel
Good one!
Good one!

Berichtdoor Christel » 16 Jun 2007 15:35

Zo hé, hoopt voor ze dat het ze lukt !!

WiesJ
Good one!
Good one!

Berichtdoor WiesJ » 16 Jun 2007 23:09

Vraag me af hoe ze het gaan doen, maar wens ze veel succes :hehe:

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 27 Jun 2007 09:57

Backstreet Boys komen terug met nieuw album
(Novum) - De Backstreet Boys zijn momenteel bezig met het opnemen van een nieuw album. Na een stilte van twee jaar komt de boyband helemaal terug. Het zesde studioalbum ligt 31 oktober in de winkels, meldt MTV News.

De band staat voor het eerst in de studio zonder bandlid Kevin Richardson. Hij stapte vorig jaar uit de groep, die nu nog uit vier leden bestaat. Richardson was toe aan een nieuwe fase in zijn leven, liet hij weten. "Het was een moeilijke, maar noodzakelijke beslissing. Ik wil een nieuwe weg inslaan in mijn leven."

De Backstreet Boys scoorden een hit met hun eerste single 'We've got it goin'on' in 1996. In de jaren erna volgden onder meer de hits 'Everybody (Backstreet's back)', 'I want it that way' en 'Show me the meaning of being lonely'. Het vorige album van de band, 'Never Gone', haalde de derde plaats in de Amerikaanse album hitlijst in 2005.

Bron: Fok!

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 15 Aug 2007 18:39

Twarres gaat verder met nieuwe zanger

Johan van der Veer heeft zich wegens gezondheidsredenen teruggetrokken uit Twarres. Dat heeft het Friese duo woensdag bekendgemaakt. Zangeres Mirjam Timmer gaat nu verder met een nieuwe collega: Auke Busman, die eerder onder meer deel uitmaakte van de Friese band Groev.

Begin dit jaar kondigde Twarres, dat in 2000 een hit scoorde met 'Wêr bisto', aan na drieënhalf jaar weer de studio in te duiken. De bandleden zouden het nieuwe materiaal voor het eerst ten gehore brengen tijdens een concert in mei in hun Friese thuisbasis Warga. Dit concert werd echter al afgelast in verband met de gezondheidsproblemen van Johan.

Manager Peter Funcke van de band wil niet ingaan op de problemen van Van der Veer. "Ik wil graag de privacy van Johan waarborgen. Zijn gezondheidsproblemen zijn privé en al vervelend genoeg. Johan heeft aangegeven verder geen uitspraken te willen doen, wij hebben beloofd dit te respecteren."

Mirjam en Auke zijn inmiddels al samen de studio ingedoken en werken aan een nieuwe cd. Het in mei uitgestelde concert vindt nu op 14 september plaats in Warga. Vanaf 9 november toert de band vervolgens langs de Nederlandse theaters.

[Novum]

Christel
Good one!
Good one!

Berichtdoor Christel » 15 Aug 2007 19:36

Erg hoor, dat je op zo'n manier vanwege je gezondheid moet afhaken ... Begreep juist dat hij er eerder weer veel zin in had ... en dan 'vaar je zo'...

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 16 Aug 2007 16:26

Ja, voor Johan zeker jammer dat het zo loopt.
Wel grappig dat Auke hem nu vervangt, maar Twarres wordt daardoor wel meteen héél anders. Voor Mirjam wel weer prettig dat het, ondanks alles, toch door kan gaan.

Christel
Good one!
Good one!

Berichtdoor Christel » 16 Aug 2007 16:46

Ja, ben wel blij voor Mirjam!!
Maar dat zag je bij De Kast ook, als zanger breng je toch een 'hoop kleur' aan in het geheel ..

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 16 Aug 2007 17:05

Ah ja...ik denk dat je het ook beter als nieuw project kunt zien dan persé als Twarres. Maar omdat ze die weg alweer ingeslagen waren en ook al optredens mee hebben staan zou het weer lastig zijn om onder een andere naam aan de gang te gaan. En ja...Mirjam wil natuurlijk ook wel wat te werken hebben. Want zo simpel is het ook weer.

Christel
Good one!
Good one!

Berichtdoor Christel » 16 Aug 2007 17:12

Ja, er moet gewerkt worden en geld binnenkomen ..

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 28 Aug 2007 15:02

Veronica verloot onmoeting met The Police
(Novum) - Radio Veronica verloot volgende week een meet & greet met de legendarische band The Police. Luisteraars maken tevens kans op kaarten voor het concert dat Sting en zijn bandmaatjes op 13 en 14 september geven in de Amsterdam ArenA.

Om kans te maken op de prijs moeten luisteraars bellen met Radio Veronica zodra zij een nummer van de band voorbij horen komen.

The Police werd wereldberoemd met hits als 'Roxanne', 'Message in a bottle' en 'Every breath you take'. De band, die bestaat uit zanger Sting, drummer Stewart Copeland en gitarist Andy Summer, viel in 1983 uiteen. Begin dit jaar werd een comeback aangekondigd in de vorm van een wereldtournee.

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 12 Nov 2007 13:25

Muzieksite biedt kans voor nieuw talent
(Novum) - Het nieuwe muziekplatform Hear My Music wil onontdekt talent een kans bieden om door te breken. Daarvoor werkt de website samen met radiostation 100%NL. Sinds maandag kunnen creatievelingen hun liedjes op de site zetten en vervolgens onder de aandacht brengen via netwerken als Hyves, MySpace en MSN.

Tot op heden hebben zes artiesten materiaal op Hear My Music geplaatst. De singles kunnen voor 99 eurocent worden gedownload. Na de eerste vijftig downloads krijgen de artiesten betaald voor de verkoop en maken ze eveneens kans om gedraaid te worden op 100%NL. Registratie op de website is gratis.

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 15 Nov 2007 10:37

Boyzone na zeven jaar weer op tournee
(Novum) - De Ierse boyband Boyzone gaat in mei voor het eerst sinds het uiteenvallen van de band zeven jaar geleden weer op tournee. Ook Ronan Keating, die de band verliet om een solocarrière te beginnen, is erbij. Dat schrijft de zanger op zijn website.

De toer bestaat vooralsnog uit tien optredens en begint 30 mei in de O2 Arena in Londen. Keating kijkt erg uit naar de concertreeks. "We hebben het er al tijden over", vertelde hij. "Ik kan niet wachten om weer te gaan toeren en de andere bandleden denken er net zo over."

Boyzone is niet de enige bekende groep uit de jaren negentig die het opnieuw probeert. Vorig jaar kwamen de leden van Take That, op Robbie Williams na, weer bij elkaar. De Spice Girls beginnen volgende maand met een wereldtoer.

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 16 Jul 2008 12:36

'Billie Jean' verkozen tot beste dancenummer

Het nummer 'Billie Jean' van Michael Jackson is door luisteraars van BBC Radio 2 verkozen tot beste danceplaat aller tijden. 'I feel love' van Donna Summer staat op de tweede plaats van de top tien, zo meldt BBC News. Soullegende James Brown staat op nummer drie met 'Get up (I feel like being a) sex machine'.

Op de vierde plaats staat 'Strings of life' van Rhythim is Rhythim, gevolgd door Alison Limerick met het nummer 'Where love lives'. Ook Inner City en Soul II Soul staan in de lijst van de Britse radiozender.

Jackson scoorde met 'Billie Jean' in 1983 een wereldwijde hit. In Nederland behaalde hij met het nummer de tweede plaats in de top 40. De Amerikaanse superster mocht twee Grammy Awards in ontvangst nemen voor het lied, dat hij schreef en coproduceerde.

[novum]

:roze: tja, kwestie van smaak he?

Terug naar “Het Muziekcafé”