Abortus

Voor nieuwtjes, vragen en verhalen op medisch en gezondheids gebied.
Daantje!
Site Admin
Site Admin

Re: Abortus

Berichtdoor Daantje! » 13 Jan 2010 11:32

Meer abortussen door 20-weken echo
(Novum) - Het aantal abortussen is flink toegenomen door de twintigwekenecho. Vooral bij open rug en waterhoofd wordt vaker geaborteerd, meldt het Nederlands Dagblad op basis van het TNO-rapport 'Aangeboren afwijkingen in Nederland 1997-2007'. Dit rapport is eind december naar minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) gestuurd, maar er is nooit ruchtbaarheid aan de bevindingen gegeven.

Zwangere vrouwen krijgen sinds 2007 een prenatale echoscreening aangeboden. Hierbij worden afwijkingen opgespoord bij het ongeboren kind. Tussen 2006 en 2007 is een significant toename van het aantal doodgeborenen, stelt de krant. Bij open rug en waterhoofd is er een duidelijk verband tussen de echo en de beslissing van ouders om tot abortus over te gaan. Bij hersenafwijkingen en het Downsyndroom kan deze conclusie niet getrokken worden.

Bron: Nieuws.nl

Lindsjuh84
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor Lindsjuh84 » 13 Jan 2010 12:27

Ons is ook gevraagt of we willen laten testen of downsyndroom enzenz. Wij gaan dit niet doen. dit kan link zijn voor de zwangerschap...En ik weet dat ik niet zomaar mijn kindje ga laten weg halen...

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 13 Jan 2010 12:28

Nee, dat kan ik me in jullie situatie heel goed voorstellen.
Ik vind dat er tegenwoordig sowieso wel wat te makkelijk over wordt gedacht.

Lindsjuh84
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor Lindsjuh84 » 13 Jan 2010 12:30

Dat vind ik dus ook...Ze zeggen al gauw ik ga het weg halen. Als of het hellemaal niks is....Ik vind het is wel al een mensje...Ik heb gisteren weer een echo gehad en het is gewoon al een heel kindje...dat zou ik nooit weg kunnen laten halen...

ze denken er hellaas wel heel makelijk over....

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 11 Jan 2011 13:01

41% zwangerschappen New York eindigt in abortus
In New York blijkt 41 procent van alle zwangerschappen te eindigen in een abortus. Dat is ruim het dubbele van het landelijke gemiddelde in de VS. Volgens lokale media spreken voor- en tegenstanders van abortus van "een crisis". De cijfers zijn vorige maand al bekendgemaakt door de Health Department, zonder al te veel in de publiciteit te komen. Maar deze week kwamen christelijke en joodse leiders in Manhattan bijeen om op een persconferentie hun afkeer uit over het hoge abortuscijfer uit te spreken. Ze hebben zelfs een website opgezet (nyc41percent.com) die vooral oproept tot seksuele onthouding. De geestelijke leiders menen dat in New York "te lang de nadruk is gelegd op het uitdelen van condooms". Maar hoe heftig het ook klinkt, de meest recente abortuscijfers (2009) zijn niet eens een dieptepunt. In 1998 werden 46 procent van de New Yorkse zwangerschappen afgebroken. Overigens ging het in 2009 om ruim 87.200 abortussen, meldt AOL News. En de meeste deden zich voor bij de Afro-Amerikaanse gemeenschap, waar het abortuspercentage 58,6 bedroeg. Planned Parenthood laat in een reactie weten dat alleen onthouding niet het antwoord is. Zij pleit voor onder meer betere educatie. Het is niet bekend of en wat de stad gaat doen naar aanleiding van de nieuwste abortuscijfers.

Bron: raarmaarwaar.nl

Woow, dat is wel echt heel veel!

WiesJ
Good one!
Good one!

Berichtdoor WiesJ » 11 Jan 2011 14:11

My goodness!!!

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 19 Apr 2011 14:18

Abortusgrens niet omlaag
Minister Schippers van Volksgezondheid wil de grens voor het uitvoeren van een abortus niet verlagen. Nu ligt die grens nog op 24 weken. CDA, SGP en ChristenUnie hebben gepleit voor een verlaging van de abortusgrens.

Medische deskundigen stellen dat baby's al na 24 of 25 weken in leven gehouden kunnen worden. Maar Schippers schrijft in een brief aan de Kamer dat ze "onvoldoende medische, juridische en praktische redenen" heeft gehoord om iets aan de grens te veranderen. Bovendien zou een lagere abortusgrens kunnen leiden tot minder goede hulp rond de 20-weken-echo die alle zwangere vrouwen kunnen krijgen. Ze zouden dan te weinig bedenktijd hebben.

Bron: NOS

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 02 Jan 2012 13:34

Kwart abortussen België bij tieners
Een kwart van de abortussen die in België worden uitgevoerd, gebeurt bij meisjes onder de 20 jaar. Dat blijkt uit onderzoek naar abortus in verschillende Europese landen. Daarmee is het percentage in België het hoogste van de Europese Unie, schrijft de Daily Mail op basis van onderzoek uit het vaktijdschrift BJOG. Het Verenigd Koninkrijk, waar tienerabortussen een prominente rol in het publieke debat spelen, staat op de tweede plaats.

Zesde plaats Nederland
In Nederland wordt 14,4% van de abortussen uitgevoerd bij meisjes jonger dan 20 jaar. Daarmee staat ons land op een zesde plaats in Europa. Naast België en het Verenigd Koninkrijk worden alleen in Finland, Zweden en Denemarken relatief meer abortussen uitgevoerd bij tieners.

Bron:RTL

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 03 Jan 2012 10:08

wow, niet niets...

Solotje
Good one!
Good one!

Berichtdoor Solotje » 03 Jan 2012 12:26

Nederlandse meisjes zijn voorzichtiger dan in onze omringende landen dus, dat is goed nieuws

Terug naar “Medisch & Gezondheid”