Spiraaltje

Voor nieuwtjes, vragen en verhalen op medisch en gezondheids gebied.
Lindsjuh84
Spammer!
Spammer!

Spiraaltje

Berichtdoor Lindsjuh84 » 18 Feb 2011 22:32

Wat vinden jullie hier van?
Zouden jullie het doen?

Pietje Puk
Spammer!
Spammer!

Re: Spiraaltje

Berichtdoor Pietje Puk » 19 Feb 2011 10:34

Ik heb gehoord dat het het libido naar beneden haalt...

(en ik persoonlijk zou het natuurlijk niet doen :D )

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 19 Feb 2011 11:54

Ik heb er eigenlijk weinig verstand van. Het zou mijn voorkeur niet hebben geloof ik...

WiesJ
Good one!
Good one!

Berichtdoor WiesJ » 19 Feb 2011 15:36

Ik weet ook niet echt welke gevolgen het heeft, dus ik zou het niet weten. Met de pil gaat het nu prima dus.

Lindsjuh84
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor Lindsjuh84 » 23 Feb 2011 21:43

mmm oke...
Nouja ik weet op het moment echt niet wat ik doen moet.
Mijn arts zegt dat het heel goed zou zijn...
Maar ik zit er zo tegenop...

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 23 Feb 2011 22:10

Wat zijn volgens je arts de voordelen?
En wat maakt dat je er tegenop ziet?

snowyziggy
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor snowyziggy » 24 Feb 2011 10:22

ik zit ook te denken aan een spiraaltje, het enige waar ik voornamelijk tegenop zie is dat de menstruatie klachten erger worden. Maar het is een goed alternatief, voordat ik eindelijk aan de sterilisatie mag

WiesJ
Good one!
Good one!

Berichtdoor WiesJ » 24 Feb 2011 11:56

Wil jij geen kinderen Snowy?

snowyziggy
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor snowyziggy » 24 Feb 2011 13:01

nee absoluut niet, vandaar dat ik gewoon sterilisatie wil, maar dat mag weer niet

Solotje
Good one!
Good one!

Berichtdoor Solotje » 24 Feb 2011 15:06

Je kan toch gewoon de pil slikken of condoom gebruiken op jouw leeftijd? Je hebt met alle methoden evenveel kans op zwangerschap ook met sterilisatie, al is die kans klein.

snowyziggy
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor snowyziggy » 24 Feb 2011 15:35

wrom moet ik iets dagelijks innemen terwijl ik er gewoon niet bij wil stil staan? Ik wil geen kinderen, dus ik wil gewoon simpel weg een sterilisatie zodat ik er niet meer bij hoef stil te staan. Ik zou zoooo graag willen ruilen met iemand die gewoon niet vruchtbaar is

Solotje
Good one!
Good one!

Berichtdoor Solotje » 24 Feb 2011 15:48

Misschien wil je over 10 jaar wel kinderen, toen je 12 was (tien jaar terug) dacht je ook anders over jongens dan je nu doet. Er kan in 10 jaar tijd veel veranderen.

snowyziggy
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor snowyziggy » 24 Feb 2011 15:53

zucht, ik ben die opmerking ondertussen zo zat.
Nee ik wil geen kinderen, dat wilde ik 10 jaar geleden niet, dat wil ik nu niet dat wil ik over 10 jaar ook niet.
Heb een hekel aan kinderen en koters en ben niet van plan om zwanger te worden en dan ook nog een bevalling te moeten doorstaan. Nee dat wil ik niet, nu niet nooit niet.
Ook ben ik van mening dat de wereld bevolking groot genoeg is en dat we de aarde meer dan genoeg belasten, ik zal nou niet echt trots zijn om een kind op deze verrotte wereld achter te moeten laten. Nee, kinderen zullen er bij mij niet snel inkomen.

Solotje
Good one!
Good one!

Berichtdoor Solotje » 24 Feb 2011 16:10

De natuur is prima in staat overbevolking zelf op te ruimen. De natuur is zo ingesteld dat er genoeg doden vallen elke dag om dat te voorkomen. Waarom denk je anders dat wij elkaar massaal doden? Of dat er natuur rampen bestaan.

En wat is een slechte wereld? is er ooit een goede wereld geweest? Volgens mij is de mens er nog nooit zo goed aan toe geweest als nu.

snowyziggy
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor snowyziggy » 24 Feb 2011 19:06

dan zijn we het daar niet met elkaar eens. De wereld is goed overbevolkt met de soort mens. En wij laten tegenwoordig alles leven wat de natuur eigenlijk dood wilt laten gaan, bijv. babys die te vroeg geboren worden etc.
Ik vind dit een slechte wereld, ik zou niet trots zijn hier een kind op deze wereld te moeten zetten en achter te laten. Mijn mening.
Nee ik wil geen kinderen, ja ik zit aan een spiraal te denken, maar sterilisatie is iets wat zeker weten gaat gebeuren, of mensen om mij heen er mee eens zijn of niet, het is mijn lichaam, en ik ben daar nog steeds eigen baas over.

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 25 Feb 2011 09:31

Als jij geen kinderen wilt is dat gewoon jouw goed recht hor. :Y
Waarom mag je niet gesteriliseerd worden eigenlijk?

snowyziggy
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor snowyziggy » 27 Feb 2011 15:35

ik mag nog niet gesteriliseerd worden omdat ik te jong ben. Ik moet nu eerst nog 10 jaar wachten om dan alsnog een grote kans te hebben op een nee. Helaas werkt het zo hier in Nederland.

Solotje
Good one!
Good one!

Berichtdoor Solotje » 27 Feb 2011 15:58

Het is niet 'helaas', verplaats je ook in de dokter, die moet iets definitiefs uitvoeren. Als de vrouw daar impulsief mee omgaat is het goed dat de dokter dat niet doet. Als blijkt dat het later een vergissing is dan heeft die dokter het natuurlijk weer gedaan, want dan word er weer gezegd van ja de dokter heeft de ingreep uitgevoerd terwijl ik mentaal niet in staat was om die beslissing te nemen, de dokter had moeten ingrijpen. Daar hebben ze na zoveel rechtszaken wel van geleerd.

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 28 Feb 2011 11:29

Volgens mij zou het volgen van een vooraf vastgesteld protocol zinvoller zijn dan het puur te baseren op leeftijd.

snowyziggy
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor snowyziggy » 28 Feb 2011 20:26

@ Solotje, jij hebt makkelijk praat, jij hoeft zulke beslissingen niet te nemen. Ik ben er anders heel goed van overtuigd dat ik GEEN kinderen wil en dat ik die ook NOOIT zou willen. Ik ben van mening dat ik baas ben over mijn eigen lichaam, maar dat wordt mij ontnomen op deze manier!!

@ Daantje, agree, ze moeten de kijk op de leeftijd aanpassen, alsof je als 22 jarige niet weet wat je met je leven wilt. Okay als 16 jarige zeg ik, dat is wat jong. Maar ik ben nu zelfstandig en volwassen genoeg om te weten wat ik wil

Lindsjuh84
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor Lindsjuh84 » 01 Mar 2011 09:17

snowyziggy schreef: Ik zou zoooo graag willen ruilen met iemand die gewoon niet vruchtbaar is

Weet je hoe mensen zich voelen als andere zulke dingen zeggen...!!

Ik begrijp heel goed dat je zegt ik wil geen kinderen en jou beslissing kan ook vast staan inderdaad....
Maar ik denk dat je ook in de ogen van een arts moet denken.
Weet je niet hoevaak het gebeurd dat mensen op jonge leeftijd dat zeggen en toch later nog graag kinderen hadden gewild..Hoeveel spijt men dan kan krijgen....En oke jij zegt nu dit en jou besluit staat blijkbaar vast maar er zijn zoveel andere die hier later anders over denken.
Tuurlijk moet iedereen zelf weten of ze kinderen willen....Maar ik blijf er bij en ben het met Solotje eens het is wel een heel heftig iets wat de dokter uit moet voeren.

En dat je niet trots ben om zoiets moois op de wereld te zetten....Nouja daar denken gelukkig de meeste mensen die kinderen krijg heel anders over....!!!

Sorry maar ik vind wat jij neer zet nogal een zeer heftige reactie....!!

Daantje ik zou van de arts een spiraaltje moeten nemen omdat daarmee mijn problemen even voor een poosje afgelopen zijn. zo een spiraaltje zit 5jaar maar zou als we eerder een 2de willen wel eruit gehaald kunnen worden. Je krijgt dan 5jaar zogoed als geen menstruatie meer...En dat is natuurlijk voor mij op het moment de beste manier omdat de pil bij mij zijn werk op het moment niet goed doen en dus constant tussendoor bloedingen krijg...
Ik heb nu dus ook eindelijk besloten om toch op dit moment nog geen spiraaltje te zetten omdat inverband met mijn problemen het spiraaltje zetten enige wat moeite en pijn kan doen.... En wij toch geen jaren meer willen wachten voor een broetrtje of zusje...Aangezien dat ook nog enigewat tijd kan kosten...;)

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 01 Mar 2011 11:48

@ Lindsjuh: volgens mij een goede keuze om er nu niet voor te kiezen :duim:

Lindsjuh84
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor Lindsjuh84 » 01 Mar 2011 12:12

:roze: Inderdaad...

Even voor de duidelijkheid....Dit betekend niet dat ik nu al gelijk een 2de wil he :hehe:

snowyziggy
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor snowyziggy » 01 Mar 2011 14:59

iik ben er idd trots op dat ik geen kinderen op deze wereld wil neerzetten. Uiteindelijk heb ik daar mijn redenen voor. Onder andere omdat ik deze wereld verrot en verkloot vindt, en niet iets om een kind op neer te zetten. We maken nu op dit moment de wereld kapot en als het zo doorgaat zijn onze oceanen leeg en de bossen weg. Nee leuk om daar je kind mee op te zadelen.
Daarnaast wil ik niet zwanger worden, wil ik geen zwangerschap meemaken en wil ik al helemaal niet een bevalling mee moeten maken. Dat is iets wat mij tegenstaat en waar ik absoluut niet mee te maken wil krijgen.
Moeten we trots zijn dat zoveel mensen kinderen willen? Denk toch dat de populatie ondertussen veelste groot is voor de aarde, dat is het al een flink aantal jaren. Dus nee, daar ben ik niet trots op.
Een heftige reactie om te zeggen dat ik graag zou willen ruilen? Tja, mag jij vinden, ik vind van niet. Ik zou graag willen ruilen met iemand die niet vruchtbaar is, aangezien ik mij dan geen zorgen meer hoef te maken over onder andere anti conceptie.
Een heel heftig iets wat de dokter moet uitvoeren is ook niet waar, de eileiders worden gewoon afgesloten, het is een behandeling dat zo is gebeurd.
Snap echt niet waarom mensen dat hele vruchtbaarheidsgebeuren zo heilig vinden, alsof je er maar trots op moet wezen dat je als vrouw zijnde een kind op deze aardkloot kan neerzetten. Als ik zeg ik wil geen kinderen, dan is dat mijn mening, en ik vind dat mensen dat moeten respecteren. Mensen respecteren het schijnbaar wel als je een paar koters op de wereld wilt zetten, maar als je er anders over denkt, dan ben je raar en hoor je er niet bij en ben je schijnbaar ondankbaar!

Lindsjuh84
Spammer!
Spammer!

Berichtdoor Lindsjuh84 » 01 Mar 2011 15:18

Je hebt nergens mij horen vertelen dat ik het niet respecteer...zoals ik zelf hier boven al gezegt heb dit is jou mening...En ik vind zelfs als je zo over zulke dingen denk dat je dan zeker beter geen kinderen krijg...
Ik bedoel met heftig niet hoe het uitgevoerd moet worden...Ik bedoel met heftig dat het voor een dokter niet makelijk is om op een jonge leeftijd zeker te zijn dat die persoon het echt niet wilt.
Ik vind het inderdaad heftig als men zo reageerd ja en dat komt omdat ik zelf een vruchtbaarheid probleem heb...
en dus weet hoe dit voelt....Gelukkig is het bij mij allemaal goed gekomen...En daar dank ik de arts nog steeds voor...Maar er zijn zoveel mensen die met deze wens lopen en het niet bij lukt...En als men dan dit soort dingen leest is dat heel erg heftig en triest om te lezen. Maar goed dat is inderdaad mijn mening.

Ik ga voor de rest geen discussie aan of je wel of niet trots moet zijn om een kind op de wereld te zetten...
Kan alleen maar zeggen dat ik daar heel trots mee ben...En dat ik haar alles zou bieden om gelukkig te zijn.
Hoe de wereld ook in elkaar zit...Er zijn altijd wel problemen...waar niet....

Terug naar “Medisch & Gezondheid”