Virussen
Re: Virussen
volledige lockdown nummer #3 in het hele Verenigd Koninkrijk afgekondigd.... here we go again..
...in nederland is het (mondjesmaat nog?) vaccineren dus met veel bombarie vanochtend begonnen?
-
- Site Admin
Yep...en dit is de routekaart:

fingers crossed... alles hangt van leveringen , etc.. af, ook de opslag-capaciteit van de vaccins (1 van de merken hoeft bijv. niet zo koud opgeslagen te worden begreep ik? dat zou dan iets makkelijker bij huisartsen en verzorgingstehuizen terecht kunnen komen), etc..etc... en uberhaupt dus de vaccinatie-capaciteit...wie gaat het allemaal doen in nederland?
Laat het allemaal maar zo snel mogelijk gebeuren. Mijn moeder is eind januari aan de beurt. Heb jij al een oproep gehad Daantje?
Ik hoop zo dat we hier niet zo'n situatie als in Engeland krijgen. Daar schiet het aantal besmettingen echt als een raket omhoog
Ik hoop zo dat we hier niet zo'n situatie als in Engeland krijgen. Daar schiet het aantal besmettingen echt als een raket omhoog

Ja, in Londen geldt de absolute noodtoestand rond de ziekenhuizen.....een infarct noemt de burgemeester het..
-
- Site Admin
WiesJ schreef:... Heb jij al een oproep gehad Daantje?
Ik hoop zo dat (
Als ik verder niet op de COVID afdeling wordt ingezet ben ik in april aan de beurt.
Mag je dat eigenlijk ook nog weigeren?
Bij mijn moeder op de afdeling ( ze werkt in een verzorgings-/verpleeghuis) hadden ze de vraag gehad of er personeel was dat in het ziekenhuis wilde invallen. Zo nijpend is daar blijkbaar de situatie
Bij mijn moeder op de afdeling ( ze werkt in een verzorgings-/verpleeghuis) hadden ze de vraag gehad of er personeel was dat in het ziekenhuis wilde invallen. Zo nijpend is daar blijkbaar de situatie

-
- Site Admin
Weigeren om op die afdeling te werken?
Volgens mij alleen als je een valide reden hebt, anders wordt je er min of meer toe verplicht als je nodig bent.
Volgens mij alleen als je een valide reden hebt, anders wordt je er min of meer toe verplicht als je nodig bent.
Ah ja, ja je bent natuurlijk niet voor niets verpleegkundige.
-
- Site Admin
Nou, mijn collega wordt ook min of meer verplicht om weer in haar oude functie als IC verpleegkundige te gaan werken.
Maar daarmee komt dan volledig haar PA opleiding stil te liggen. Dat vind ik nogal wat...
Maar daarmee komt dan volledig haar PA opleiding stil te liggen. Dat vind ik nogal wat...
Zo pfoe, dat is wel heftig ja..
hier in het VK zitten al ruim 45.000 zorgmedewerkers thuis in quarantaine na een besmetting
bizar, het gaat met name in het zuidelijke deel compleet fout, chaos alom, code Zwarter dan Zwart... 

Ik hoop zo dat wij niet zo'n zelfde situatie krijgen...
In Londen gaat het van kwaad tot erger..
verschrikkelijk....

Ja, het word er niet leuker op hier....
Ik hoorde ook eventuele berekeningen van Ernst Kuipers oa, dat als de Britse variant hier door zet dat we dan in maart op het hoogtepunt van de besmettingen zitten ... 

nou, in nederland gaan ze dus EINDELIJK beginnen met het vaccineren van huisartsen...
dat werd tijd...

en MOGELIJK krijgen jullie dus die gevreesde avondklok, ik las al tijden van 20.30 - 04.30 !??
-
- Site Admin
Yep, maar het moet vandaag nog door de tweede kamer komen...dus dat moet ik nog zien.
ja, ze zijn het ook nog absoluut niet eens over de MOGELIJKE aanvangstijd ??
Aan de ene kant denk ik, liever nog even strenger zodat we ECHT naar versoepelingen kunnen. Niemand zit ook nog es te wachten op een derde golf. Maarja, het is zo K** dat het dus allemaal niet zeker is, ook met vaccineren enzo...
-
- Site Admin
Het ziet er, bijna een jaar na het begin van de pandemie, nog niet erg rooskleurig uit nee 

Terug naar “Medisch & Gezondheid”