Ministers Kabinet Rutte

Na lang onderhandelen is kabinet Rutte I een feit.
Dingo
Good one!
Good one!

Re: Ministers Kabinet Rutte

Berichtdoor Dingo » 09 Nov 2010 11:11

het gaat niet echt lekker met Leers, ik had echt iets anders verwacht in het begin....

Wilders kapittelt Leers over visumplicht

DEN HAAG - Minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel had maandag in Brussel tegen afschaffing van de visumplicht voor Bosniërs en Albanezen moeten stemmen.
Dat vindt PVV-leider Geert Wilders, zo bevestigde hij een artikel in de Volkskrant dinsdag. Hij noemt het optreden van Leers uitermate zwak.

De EU-ministers die gaan over het migratie- en asielbeleid besloten maandag dat inwoners van Bosnië en Albanië geen visum meer nodig hebben voor de EU.[nu.nl]

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 09 Nov 2010 12:37

Dat valt me ook van hem tegen...

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 09 Nov 2010 17:01

DEN HAAG - Minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel moet de Tweede Kamer in een spoeddebat uitleggen waarom hij maandag in Brussel instemde met afschaffing van de visumplicht voor Bosniërs en Albanezen.

Dat heeft de Tweede Kamer vandaag besloten. Vorige week had Leers in de Kamer nog aangegeven dat het Nederlandse verzet tegen het voornemen kansloos zou zijn omdat er in Europa een meerderheid voor is.

Leers wist bij zijn Europese collega's wel te bedingen dat de visumvrijstelling weer kan worden opgeschort als blijkt dat de EU wordt overspoeld door Albanezen en Bosniërs.

[i]'Uitermate zwak'

Het ging er bij de Tweede Kamer niet in dat Leers had aangegeven tegen afschaffing van de visumplicht voor de twee landen te zijn, maar er tijdens een vergadering met zijn EU-collega's toch mee instemde. PVV-leider Geert Wilders, die het kabinet van VVD en CDA gedoogt, noemde het optreden van de CDA-minister zelfs uitermate zwak.

Volgens Wilders had Leers bij zijn collega-ministers beter zijn best moeten doen om het visum overeind te houden.

''Ik hoop dat hij de volgende keer meer ruggengraat zal tonen.'' Nederland zit niet te wachten op open grenzen, vindt de PVV-leider. Hij waarschuwt voor ''enorme migratiestromen'' en een toename van asielaanvragen door het besluit van de EU-ministers
[/i]

Solotje
Good one!
Good one!

Berichtdoor Solotje » 29 Dec 2010 23:36

Ik zag hem deze avond toen ik terug liep naar huis van de sportschool!
Het was echt grappig ik keek op van mijn telefoon het was helemaal stil op straat en ineens zie ik Mark Rutte voorbij lopen, en hij zag dat ik hem herkende geloof ik :P

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 30 Dec 2010 11:20

:hihi: Ik had je gezichtsuitdrukking wel willen zien...

Solotje
Good one!
Good one!

Berichtdoor Solotje » 30 Dec 2010 21:16

Me ogen gingen wel even een stuk verder open hahaha :P

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 17 Sep 2011 16:51

De Jager best gewaardeerde minister
Van alle ministers in het kabinet wordt minister De Jager van Financiën nog altijd het hoogst gewaardeerd.
Kiezers geven hem volgens bureau Synovate een 6,3. Dat is wel 0,9 punt lager dan bij de start van het kabinet in 2010. Alle andere ministers scoren lager. Na De Jager worden premier Rutte (6,1) en minister Opstelten (5,9) het hoogst gewaardeerd. De laagste score is voor minister Hillen van Defensie: een 4,7. De waardering voor minister Leers is het sterkst gedaald: van 6,9 naar 5,5. Eén op de acht kiezers denkt dat Geert Wilders minister is. Van de PVV-stemmers denkt zelfs één op de drie dat.

Bron: NOS

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 19 Sep 2011 09:56

:hihi: haha, dat laatste zeg, wat loopt daar rond binnen die beweging..

Eén op de acht kiezers denkt dat Geert Wilders minister is. Van de PVV-stemmers denkt zelfs één op de drie dat
:pok: :pok:

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 16 Dec 2011 12:30

Donner naar Raad van State
DEN HAAG - Minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) wordt vicepresident van de Raad van State. Dat is vrijdag bekendgemaakt. Hij treed per direct af als minister en wordt in het kabinet opgevolgd door CDA-politica Liesbeth Spies. Zij is momenteel gedeputeerde in Zuid Holland en was eerder in de Tweede Kamer vicefractievoorzitter. Donner volgt PvdA'er Herman Tjeenk Willink op.

Bron: Nu.nl

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 16 Dec 2011 19:02

:/ moest dat nu, hebben we het toch weer over Donner... jakkes..

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 22 Sep 2012 12:42

'Laat De Jager minister blijven'
DEN HAAG - VVD-senator Heleen Dupuis zou het een goed idee vinden als minister Jan Kees de Jager van Financiën minister zou blijven in een kabinet van VVD en PvdA waar zijn eigen partij, het CDA, niet aan meedoet.
Ze deed die suggestie zaterdag in TROS Kamerbreed.

De Jager geniet volgens haar steun in een groot deel van de Kamer en kent bovendien de dossiers van de eurocrisis en de wegen en netwerken in Brussel zeer goed. Volgens Dupuis is het staatsrechtelijk mogelijk om een minister in een kabinet te houden terwijl zijn partij niet in de regering zit. PvdA-senator en oud-minister Guusje ter Horst voelt niet voor het idee van Dupuis. Ze ziet geen noodzaak om de CDA-minister te laten zitten.

40 en 50
Ter Horst zei te hopen dat ze niet gevraagd wordt nog weer eens minister te worden. Zij vindt dat de PvdA-ministers tussen de 40 en 50 jaar oud moeten zijn. ''Als ze me vragen betekent dat dat ze iemand willen met ervaring en dan zal het moeilijk zijn nee te zeggen. Maar ik hoop niet dat ze me vragen.'' De 60-jarige Ter Horst was minister van Binnenlandse Zaken van februari 2007 tot 2010, in het kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie.

Bron: Nu.nl

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 22 Sep 2012 12:48

Mjah hij heeft het inderdaad wel goed gedaan in de crisistijd..

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 22 Sep 2012 13:05

Ik vind het een goed idee, maar zo zal het wel niet aan werken...

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 26 Okt 2012 12:52

Asscher vicepremier PvdA
De Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher is de beoogde vicepremier van de PvdA. Dat melden bronnen in Den Haag. Naar welk departement hij gaat, is nog niet duidelijk. Genoemd worden Onderwijs en Sociale Zaken. Asscher, die 38 jaar is, is nu wethouder van financiën, onderwijs en jeugd in Amsterdam. Over zijn mogelijke komst naar Den Haag is al vaker gespeculeerd. Hij is eerder ook genoemd als lijsttrekker, maar voor die functie was hij niet beschikbaar. Begin dit jaar zei hij dat hij volgend jaar zomer zou gaan nadenken over zijn politieke toekomst.

Lijsttrekker
De jurist Asscher kwam in 2002 in de gemeenteraad in Amsterdam en in 2006 werd hij voor het eerst wethouder. Hij was ook twee keer lijsttrekker voor de PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Nu de formatie in de laatste fase zit, worden steeds meer namen genoemd van kandidaat-ministers. Ingewijden benadrukken dat op het laatste moment nog met departementen kan worden geschoven. Veel gehoorde namen zijn voor de VVD, naast premier Rutte, Kamp, Schippers, Blok, Opstelten en Schultz van Haegen. Bij de PvdA worden behalve Asscher vaak genoemd Dijsselbloem, Bussemaker, Timmermans, Plasterk en Ploumen.

Dingo
Good one!
Good one!

Berichtdoor Dingo » 27 Okt 2012 13:27

Gelukkig geen Leers meer o.a., wat een enorme mislukking op integratie/migratie is dat geweest de afgelopen tijd.. :fluit:

Daantje!
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Daantje! » 28 Okt 2012 15:38

Hennis-Plasschaert op Defensie
VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert wordt in het nieuwe kabinet minister van Defensie.
Informateur en huidig minister van Sociale Zaken Henk Kamp krijgt Economische Zaken en Landbouw, en VVD-onderhandelaar Stef Blok wordt minister voor Wonen en Rijksdienst. Daarmee staan alle VVD-ministers vast, zo melden bronnen in Den Haag. Dat Hennis-Plasschaert naar Defensie gaat, is een verrassing. Zij wordt de eerste vrouwelijke minister van Defensie.

Uri Rosenthal
De andere VVD-ministers stonden al vast. Rutte blijft minister-president, Opstelten blijft minister van Veiligheid en Justitie, Schippers blijft op VWS en Schultz van Haegen behoudt Infrastructuur en Milieu. Huidig minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal keert in het nieuwe kabinet niet terug, zo bevestigen Haagse bronnen.

Terug naar “Kabinet Rutte I”